עָנָן וַעֲרָפֶל סְבִיבָיו; צֶדֶק וּמִשְׁפָּט, מְכוֹן כִּסְאוֹ. ; אֵשׁ, לְפָנָיו תֵּלֵךְ; וּתְלַהֵט סָבִיב צָרָיו. תהילים פרק צז, ב'
בצדק ובמשפט נעשה הדין הן בפרט והן בכלל כנאמר: "צדיק אתה יהוה וישר משפטיך" וכן משה רבנו ע"ה אמר: "אל אמונה ואין עוול צדיק וישר הוא".

"עָנָן וַׁעֲרָפֶל סְבִיבָיו צֶדֶק וּמִשְפָט מְכוֹן כִסְאוֹ. אֵש לְפָנָיו תֵלֵךְ וּתְלַׁהֵט
פירוש: שנעשה דין בעולם בכלל ובפרט בצדיקים נראה בעיני הכופרים "צָרָיו
או חלושי הדעת ש.."ענן וערפל סביביו" של הקב"ה וכביכול אינו רואה עושה
ופועל לפי האמת ושכאילו יש מסך המבדיל בינו ובין ראיית האמת
ובעקבותיו עשיית הצדק היינו שלא מוצדקים מעשיו עם הבריות ולחינם
נענשו ולא היו ראויים לזה העונש. על זה אומר אדוננו דוד המלך ע"ה גם
כשנראה ח"ו ש.."ענן וערפל סביביו", היינו שקשה להבין על מה ולמה נעשה דין
:בפרט או בכלל בבחינת צדיק ורע לו רשע וטוב לו גם אז אומר דוד המלך ע"ה
"צדק ומשפט מכון כסאו" היינו שבצדק ובמשפט נעשה הדין הן בפרט והן בכלל
כנאמר: "צדיק אתה יהוה וישר משפטיך" וכן משה רבנו ע"ה אמר: "אל אמונה
עוול צדיק וישר הוא" ועל כן הכופרים והטועים לחשוב כן, מושכים עליהם את
מידת הדין וזה שממשיך הפסוק: "אש לפניו תלך ותלהט סביב צריו" מידה כנגד
מידה כשם שהם חשבו באומרם שענן וערפל "סביביו" אז אש לפניו תלך
ותלהט "סביב" צריו.