לֵב טָהוֹר בְּרָא לִי אֱלֹהִים וְרוּחַ נָכוֹן חַדֵּשׁ בְּקִרְבִּי. | תהלים נא יב

פירוש קצר ותמציתי מהיכן שאוב הרעיון לפסוק זה. שיעור תורה קצר זה מוקדש באהבה למסעדת 'פיקולינו' בירושלים על מעשה החסד הגדול שלהם באספקת מזון למיזם נערות בסיכון. ויהי רצון שבזכות הפסוקים הקדושים של תהלים תהא פרנסתם בשפע ובריאותם איתנה: אורית בת נאוה , ענת בת נאוה, יהודה בן פרלה , רוני בן מזל, רן בן נאוה, יוסף בן רגינה

לֵב טָהוֹר בְּרָא לִי אֱלֹהִים וְרוּחַ נָכוֹן חַדֵּשׁ בְּקִרְבִּי. | תהלים נא יב

לֵב טָהוֹר בְּרָא לִי אֱלֹהִים וְרוּחַ נָכוֹן חַדֵּשׁ בְּקִרְבִּי.

פסוק זה הוא מפרק נא בתהילים שם דוד מבקש את סליחת בורא עולם על מעשה בת שבע.

משמעות הפסוק שהוא רוצה שלבו יהפוך להיות טהור כמו קודם החטא והנה פירושו של הרד"ק :תהלים פרק נא פסוק יב
(יב) לב טהור ברא לי אלהים - כי כוונתי טובה מעתה, ואתה עזרני בה וּסְמוֹךְ לבי ורוחי שיהיה טהור ונכון שלא ימשול בי יצר הרע עוד, על דרך (שבת קד, א): "בא לטהר מסייעים אותו". וזהו הבריאה והחידוש:

דוד המלך ביקש בתהלים "לב טהור ברא לי אלוקים ורוח נכון חדש בקרבי".

רבי צדוק הכהן מלובלין זיע"א בספרו 'פרי צדיק' (וישב, ט) מדייק בלשון 'ברא לי', שבריאה הכוונה להתהוות דבר יש מאין, מציאות חדשה שלא הייתה מעולם. וזה לשונו: "שהיה מחזיק עצמו שהוא מרוחק מהקב"ה בתכלית הריחוק מצד שהלב שלו, אין לה שום תקוה שתוכל להיטהר ולהתקרב לקדושה. והתפלל להקב"ה שיעשה לו בריאה חדשה שיברא לו לב טהור יש מאין."