"לְךָ דֻמִיָּה תְהִלָה אֱלֹהִים בְצִיּוֹן וּלְךָ יְשֻלַׁם נֶדֶר. שֹמֵעַׁ תְפִלָה" | תהלים סה

מדוע מומלץ לשתוק במקום לומר שבח ומילים טובות? ולמה מי שממליץ על השתיקה אינו שותק בעצמו אלא פוצח מיד ברצף של שבחים? לימוד על השבח שבשתיקה בפרק ס"ה בתהלים ובמקורות נוספים.

"לְךָ דֻמִיָּה תְהִלָה אֱלֹהִים בְצִיּוֹן וּלְךָ יְשֻלַׁם נֶדֶר. שֹמֵעַׁ תְפִלָה"  | תהלים סה

אם יש "לך דומיה" כפי שאמרו חז"ל שאין העולם מתקיים אלא על מי שבולם
את פיו בשעת מריבה שנאמר תולה ארץ על בלימה, בזה אתה נותן "תהילה
אלהים" היינו שזאת התהילה הכי גדולה שאתה יכול לתת לאלהים שהלא
העולם עומד בזכותך וע"י זה ממשיך להתקיים ולא נחרב ובזה ממשיכים
לעבוד ולהלל את הקב"ה וע"י מידה זו תיזכה ל... "ולך ישולם נדר" מידה כנגד
מידה אתה כפית את כעסך בשעת מריבה ובלמת את פיך הקב"ה יתן לך כח
לכפות את היצר בשעה שתידור לדבר מצווה וכתוב בנדרים דף נט-א. דאמר
רבי נתן כל הנודר כאילו בנה במה והמקיימו כאילו מקטיר עליה תרומה.
וע"י הבחינה של "ולך ישולם נדר" תיזכה ל... בחינת "שומע תפילה" שתפילתך
תשמע ותתקבל ברצון לפי שבזמן שקיימת הנדר כאילו בנית במה והקרבת
עליה תרומה כדברי רבי נתן וכבר התפלל אדוננו דוד המלך וביקש תיכון
תפילתי קטורת לפניך וכל זה בזכות שתקיים את ה.."לך דומיה" כפי שהסברנו